سینا پارسیان در مسیر بزرگان

سینا پارسیان

چند ماه پیش بود که پیامی از یکی از کاربران سایت ، که گفته بود :«لطفا کارهای سینا پارسیان را در سایت و کانال قرار دهید.» دریافت کردم. با خودم گفتم که خدا میداند این یکی با لابی کدام آهنگساز و نوازنده یا کدام خواننده معروف شده ، چون این اواخر اسمش را زیاد شنیده بودم ، اما راستش را بخواهید به خاطر بدبینی ایجاد شده در من به خوانندگان جدید الورود این ژانر حتی به خودم این اجازه را نمیدادم که یک ترک از او دانلود و گوش کنم چون این اواخر اکثر مطرح شدگان جدید این سبک مرا ناامید کرده بودند. برخی از آنها که اصلاً پتانسیل ورود به این عرصه نداشتند به زور تنظیم کننده ها و غوغا در فضای مجازی شنیده میشدند و برخی دیگر که استعدادی هم داشتند دستی دستی آن را به نابودی میشکاندند و گاهی برایم سوال پیش می آمد که چرا فلانی که میتواند خوب بخواند و اثر قابل قبولی ارائه کند ، با این ترک های آبدوغ خیاری گند میزند به تصورات شنونده ها. البته ریشه های این موضوع مشخص است که شاید بعدا در مورد آنها صحبت کردیم.با ما همراه باشید تا در ادامه به صورت مختصر به نقد و بررسی آهنگ های سینا پارسیان بپردازیم.

 

نقد و بررسی آهنگ های سینا پارسیان ؛ جسور و رو به رشد

 

اولین ترکی که من از سینا پارسیان شنیدم ، قطعه ی “همسایه” بود. بعد از پلی شدن آهنگ متوجه فضاسازی خوب قطعه ، صدای گیرای سینا و شعر زیبای a-min شدم و خیلی زود این خواننده ی جوان توجهم را جلب کرد.بعد از پایان آهنگ پیش خودم گفتم : خب از این به بعد آهنگ های پارسیان هم تکست خواهیم کرد. اما چیزی که مرا مجذوب این هنرمند کرد ، قطعه ی عصای موسی بود. ابتدای قطعه با صدای لالایی یک زن که به گفته ی سینا صدای مادرش است شروع میشود که کلمات آن با لهجه ی شیرین کردی بیان میگردند. در ادامه هم سوژه ی ناب ترانه و اجرای بی نقص سینا باعث شد هر چه جلوتر میرفتم از گوش کردن به این آهنگ بیشتر لذت ببرم و این هم یک آغاز برای من و هم یک آغاز برای پارسیان بود. از این جهت برای من که یکی از با استعدادترین هنرمندان پاپ فعلی کشور را پیدا کرده بودم و برای پارسیان که تازه همکاری اش را با پرستو آغاز کرده بود. بعد از این آهنگ سری به کارهای قبلی سینا زدم و دیدم که مسیر او همواره به سمت پیشرفت و اصطلاحا روبه جلو بوده و با توقع بالایی که قطعه ی عصای موسی برای من ایجاد کرده بود بی صبرانه منتظر کار بعدی او بودم.

متن آهنگ عصای موسی سینا پارسیانمتن آهنگ همسایه سینا پارسیانمتن آهنگ رگ سینا پارسیان

قطعه ی “رگ” برای پارسیان یک فصل تازه است.هم از این جهت که او با انتشار این قطعه به صورت آگاهانه و با استفاده از همخوان زن قید دریافت مجوز را زد و هم از جهت اینکه همکاری های سینا با پرستو از قالب صرفا یک آهنگساز خارج شد.

بعد از انتشار این ترک از طرفی او را تحسین میکردم که برای اجرای سلیقه خود یا به قول خودش دغدغه های موسیقیایی و لذت بردن از هنرش از همچین مارکت پول ساز و شهرت سازی گذشته و از طرفی دیگر نگران بودم که نکند سرنوشت رپکن های داخل ایران به سر او بیاید و نداشتن درآمد کافی از این عرصه وی را به کم کار شدن وا دارد، اما به هر حال این تصمیمی بود که هر چند باعث پیشرفت کار سینا میشد اما به مذاق بسیاری که دوست داشتند هنرمند محبوبشان را روی صحنه ببینند خوش نیامد.قطعات بعدی سینا که حالا صدای پرستو را نیز همراه خود دارد سرشار از استعداد ، نوآوری و خلاقیت است. نوآوری در سوژ های ترانه ، در فرم قافیه ها و فراز فرود های مناسب و به جا که با به رخ کشیدن صدای هر دو هنرمند همراه میشود. به نظر میرسد پارسیان به خوبی میداند چگونه موضوعی که بارها توسط سایر ترانه سرایان به آن پرداخته شده را از زاویه ای دیگر ببیند و آن را به ترانه ای بکر تبدیل کند. در این میان ملودی های زیبا و فضاسازی های خوب پرستو و همچنین تنظیم های محمد عباسی نیز در رسیدن به این موفقیت بی تاثیر نبوده اند.

متن آهنگ یه پیرزن مرده سینا پارسیان متن آهنگ آشیل سینا پارسیان متن آهنگ ال سینا پارسیان

در حالی که ترانه ی اکثر قطعات منتشر شده در سال های اخیر رو به ابتذال میرود و هر روز اشعاری بی معنی تر میبینیم ، پارسیان اشعاری ارزشمند و پر معنا مانند عصای موسی میسراید که میتوان ساعت ها به آن فکر کرد و برداشت های متفاوتی از آن داشت.

نقاط قوت پارسیان تنها به ترانه سرایی محدود نمیشود و دغدغه هنری یک هنرمند را میتوان از عوامل تولیدی که برای اثرش انتخاب میکند فهمید. در حالی که اکثر خوانندگان این ژانر برای کاور آرت اثرشان به یک پرتره از خود بسنده میکنند ، میبینیم که احسان احمدی با استفاده از هنر خود ترانه را روی کاور به تصویر میکشد تا به درک بیشتر شنونده از آهنگ کمک کند که این موضوع در این ژانر کم نظیر است.

در پایان امیدواریم روزی سطح آگاهی شنوندگان به حدی برسد که خوانندگان و ترانه های سطح پایین در مارکت موسیقی ایران جایی نداشته باشند و زیاد شدن امثال پارسیان به این امر کمک کند.

آخرین نقدها

  • سینا پارسیان در مسیر بزرگان

    چند ماه پیش بود که پیامی از یکی از کاربران سایت ، که گفته بود :«لطفا کارهای سینا پارسیان را در سایت و کانال قرار دهید.» دریافت کردم. با خودم گفتم که خدا میداند این یکی با لابی کدام آهنگساز و نوازنده یا کدام خواننده معروف شده ، چون...
  • نقد و بررسی آهنگ سیل مهراد هیدن و شایع

    تقریباً در تمام صنعت های سمعی و بصری هر گاه برای یک محصول اعم از بازی ، فیلم ، موزیک و … بیش از حد تبلیغ شد، حتی اگر با یک محصول متوسط یا خوب روبرو بودیم ، به دلیل بالا رفتن توقعات مخاطبین ، ضعیف پنداشته شد و...
  • نقد و بررسی آهنگ دیدگاه حصین

      در این قسمت با نقد و بررسی آهنگ دیدگاه حصین در خدمت شما عزیزان هستیم .قبل از انتشار ترک “دیدگاه“ آخرین حضور حصین در یک قطعه بدونِ همخوان به شهریور 97 و آهنگ “چپه“ باز میگردد. در این مدت تمام ترک های منتشر شده از وی به همراه...
  • نقد و بررسی آهنگ گوشت بهرام

    گوشت آخرین ترک منتشر شده از بهرام نورایی بود. رپری که طرفدارانش کم کم داشتند به سکوتش عادت می کردند ولی انتشار این ترک در تشکل تازه تاسیسِ پیله احتمالاً نویدِ مرتکب شدن دوباره ی این آرتیست به اشتباهات خوب جدیدی را میدهد. دور شدن بهرام از فضای آلبوم...

دیدگاه شما

پاسخی بنویسید برای :
  • ho3einm سه شنبه , 24 تیر 1399 پاسخ
    0

    مجموعه ترک کشتی(1-2-3) از تمام ترک هاش بهتره که……..
    ای کاش ی توضیح بابت اونا هم میدادین

  • Eddie پنجشنبه , 26 تیر 1399 پاسخ
    13

    راستش رو بخواید بنده اصلا پاپ گوش نمیدم
    چه برسه نقدش رو گوش کنم

    • احسان سه شنبه , 28 مرداد 1399 پاسخ
      2

      پاپ یعنی عامه پسند، سینا کار های عامه پسند هم داره ولی علاقه خودش به سمت کار های مفهومی و خاص پسنده. و خیلی از کارهاش تو سبک خودشن نه پاپ. به هر حال دعوتتون میکنم به شنیدن آهنگ های ایشون. مطمعنم بدتون نمیاد

  • محمدحسین ادیبی جمعه , 3 مرداد 1399 پاسخ
    33

    عذر میخوام اما یا این حجم از تعاریف ناشی از هیجان زدگی منتقد است و یا رپورتاژ آگهیست و هماهنگ شده با خواننده
    مخصوصا در زمینه موسیقی هیچ نقطه منحصر به فردی دیده نمیشه
    صدای ایشون البته صدای نسبتا خوبیه اما بسیار به صدای محسن یگانه شباهت داره البته نمیشه قطعا گفت این شباهت جنبه منفی داره

    در کل نمی دونم واقعا چی بگم
    شاید اونقدر وضعیت موسیقی پاپمون سخیف و ضعیف شده که باید پذیریم که امثال ایشون کار خوب توی مارکت داره انجام میده

    • Admin جمعه , 3 مرداد 1399 پاسخ
      1

      نه حاصل هیجان زدگیه نه ریپورتاژ آگهی
      از شما میپرسم که تووی چند سال اخیر، کدوم خواننده ی جدید هم خوب اجرا کرده هم به محتوا توجه داشته؟
      کدوم یکی از خواننده های جدیدی که وارد مارکت موسیقی شدن انقدر قدرت ریسک داشتن و سعی کردن به درست یا غلط خودشون رو به چالش بکشن با سبکای مختلف؟
      بله ، ما چند مورد داریم اما اونا سال هاست دارن کار میکنن، طبیعیه که خوب شده باشن . همونایی هم که ما الآن بهشون احترام میذارن یه روز مقلد بودن ، یه روز آزمون و خطا کردن تا پخته شدن.
      از دیدگاه من سینا پارسیان میتونه توو مدت خیلی کمتر پخته بشه چون ترسی نداره ، چون خودش رو به چالش میکشه
      همونجور که سعی میکنیم انتقاد کنیم اگه نقطه قوتی هم میبینیم سعی کنیم تعریف کنیم و انرژی بدیم ، چه اشکالی داره مگه؟

    • حسین حقیقت یکشنبه , 5 مرداد 1399 پاسخ
      1

      به به چه تعریف زیبایی … عجب سطح بالای اطلاعاتی…
      این چنین جملاتی هست که این دوست عزیزمون بعد از پست نظرشون منتظر ریپلای هستن.
      جالبیه سخن ایشان فقط همینو بس که سبک خوانش و صدای جناب پارسیان رو با صدای جناب یگانه تشبیه دانستند…
      امان از دست هدفون های چینی که دیگ اجازه تشخیص تفاوت بین این دو صدا رو نمیدهند

      نکته بعدی اینکه میفرمایند باید پذیرفت که ایشان کار خوب انجام میدهند…بله باید پذیرفت
      تو مملکتی که محسن ابراهیم زاده با ان همه استعداد در تحریر های سخت سنتی “دونه دونه ” میخونه یه استعداد با اباهت پیدا شده که به جرئت میتوانم بگویم روی دست “شادمهر عقیلی ، بزرگ موسیقی پاپ کشور” بلند شده ، و این هیچ توهینی به جناب عقیلی که نیست هیچ ، بلکه افتخار ایشان باید باشد که همچنین شاگردانی تربیت نموده است.

      • ناصر احمدی چهارشنبه , 8 مرداد 1399 پاسخ
        0

        دمت گرم

      • احسان سه شنبه , 28 مرداد 1399 پاسخ
        2

        الحق که حرفاتو باید با طلا نوشت…
        بدون شک مثل سینا پارسیان تو این سال های اخیر ندیدم، به نظرم کار های جدید سینا از کار های جدید چاوشی و شادمهر و یگانه خیلی خیلی بهتره و حرف جدیدی برا گفتن داره

        • محمد امین یکشنبه , 12 دی 1400 پاسخ
          0

          من خودم به شدت طرفدار شادمهر و سینا پارسیان هستم و حرفت کاملا درسته که سینا داره تو سطح بالاتری حتی از شادمهر کار میکنه و آهنگاش به صدت قوی و عالین

      • علی سه شنبه , 11 شهریور 1399 پاسخ
        0

        لعنتی کُشتی طرفو … خراب حرفات شدم … دمت گرم به مولا یه حرف راست شنیده باشم اونم ازتو بود

    • حصین یکشنبه , 4 اردیبهشت 1401 پاسخ
      0

      تو خوبی

  • علی جمعه , 10 مرداد 1399 پاسخ
    0

    من از سینا زیاد خوشم نمیاد ولی بعد بررسی تون چنتا از آهنگاش رو گوش دادم از نظرم متوسط بود(شاید چون من بیشتر رپ گوش میدم)
    پ.ن:نه اینکه پاپ گوش ندم چون من عاشق چاووشی ام

  • مبینا پنجشنبه , 16 مرداد 1399 پاسخ
    0

    عششششققققهههههه عشششققققق

  • ایزدی چهارشنبه , 22 مرداد 1399 پاسخ
    6

    سینا پارسیان رو حسابی قبولش داشتم
    انتشار کشتی3 رو چند بار عقب انداخت و این کار باعث شد یه سری هوادارا تو اینستاش ناراحت شن از این موضوع هر چند من به این عقیده بودم که حتما دلیل منطقی پشتش هست
    خلاصه تو اینستاش یکی کامنت انتقادی باادبانه گذاشت و ایشون رفتار جالبی نشون نداد(تقریبا بی ادبانه و طلبکارانه زد تو ذوقش)
    انفالوش کردم و با خودم گفتم ایشون که هنوز به جایی نرسیده اینطوری رفتار کرده اگه رشد کنه چی می شه
    هر چند کاراش فوق العادس اما دیگه ب این نتیجه رسیدم به یه سری ادمها پر و بال دادن خبط بزرگیه
    ارزوی موفقیت براش و اصلاح رفتارش

    • Admin پنجشنبه , 23 مرداد 1399 پاسخ
      2

      ما توو مقاله ایشون رو از جهت شخصیت هنریشون بررسی کردیم

      • مانی جمعه , 5 آذر 1400 پاسخ
        1

        با این آهنگ های لاتی مردم رو دیوونهم مینید😠

    • حسین حقیقت دوشنبه , 27 مرداد 1399 پاسخ
      2

      یه هنر مند بی ادعا به مارکت اگه بخوای نام ببری به جز سینا پارسیان دیگ کی؟؟؟…
      از اولش گفت من برای دل خودم موزیک کار میکنم اگه سلیقه شما چیز دیگست همکار های من دارن برا سلیقه های مختلف میخونن.
      بعد از بین کلام ایشون باید متوجه شد هیچ دین و وظیفه ای برای سلیقه های مختلف و زمان بندی کاراشون ندارن.
      خودشون گفتن برای کشتی 3 ، من چند بار ووکال گرفتم و لی هیچ کدوم اونچیزی ک میخواستم نشد . و این بود دلیل دیرکرد.خلاصه عزیزم انفالو کن به هیچکس برنمیخوره

    • احسان سه شنبه , 28 مرداد 1399 پاسخ
      0

      در مقابل این حرف این رو هم بدون
      تازگیا تو بدترین شرایط که موج انتقاد رو سینا بود یه کامنت زیر پست خودش گذاشت که (چه مخالف چه موافق چه محترم و چه نا محترم همه تون رو دوست دارم)
      در مورد شخصیت ایشون چیز های زیادی هست که احتمالا نمیدونی و نمیدونم.

    • عرفان مهرجو دوشنبه , 28 مهر 1399 پاسخ
      0

      دوست عزیز اگر کاری عقب میفته به معنی این نیست که ایشون خودش رو میگیره شما فک کن بدون هیچ درآمدی بخوای کار کنی و بهترین کار رو به هوادارات هدیه بدی الان خواننده های بزرگی هستن مثل یاس سال به سال آهنگ میدن ولی یه آهنگی میدن که محتوا داشته باشه و حتی در مواقعی بعضی افرادی که از اون سبک خوششون نمیاد رو جذب کنه

  • احسان سه شنبه , 28 مرداد 1399 پاسخ
    2

    از سایت خوبتون ممنونم که این نقد و بررسی رو قرار دادین.
    امیدوارم یه روز موسیقی ایران به جایی برسه که امثال سینا پارسیان بیشتر شنیده بشن
    در حال حاضر که متاسفانه دونه دونه و غمت نباشه گوش مردم رو پر کرده…

  • s.d.h پنجشنبه , 20 شهریور 1399 پاسخ
    1

    سینا پارسیان رو با قطعه های کشتی میشناسم و این اواخر با قطعه های یه پیرزن مرده و رگ و آقا و خانم طبیعت و خصوصا عصای موسی به شخصه واقعا شیفته ش شدم و شاید بگم ساعت ها رو به گوش کردن این قطعه ها اختصاص میدم … واقعا تحسینش می کنم و امیدوارم همینجوری پرقدرت ادامه بده

  • معمار پنجشنبه , 7 مرداد 1400 پاسخ
    0

    سینا و پرستو دو بال دور از هم برای پرواز مخاطب یک آهنگ بودند و با ترک رگ چیزی رو که بالا بردن سطح توقع ما بود، امیدوارم این همکاری ها سازگار بمونه تا بتونیم ال دیگری رو با مغز پیرمون بشنویم

  • پارسا شنبه , 7 اسفند 1400 پاسخ
    0

    واقعا بی نظیره ایشون . ممنون از نقد خوبتون

    • Milad سه شنبه , 1 آذر 1401 پاسخ
      0

      من به طرفدار سینا پارسیان اگر به عقب برگردیم میبینیم او اثاری دار که به اسم محسن یگانه پخش شده عاطل باطل

  • Msi.bnd.pohl دوشنبه , 14 شهریور 1401 پاسخ
    0

    امیدوارم،،همینجور ادامه بده،،شادمهر عقیلی،،سینا پارسیان

  • عارف پنجشنبه , 20 بهمن 1401 پاسخ
    1

    درسته سینا پارسیان و خواننده های دیگری مثل احسان پایدار صداهایی شبیه به محسن یگانه دارن که این موضوع بیشتر به نفع محسن یگانه شد در اوایل چندی اهنگای خوب این هنرمندان به نام محسن یگانه پخش شد نمونش ئاهنگ “پای من جوونیتو هدر نکن دلبر ناز ” سینا پارسیان ازین گذشته سینا پارسیان صداش بدون دستگاه زیبا و دلنشینه توی پیجش کلی وکال داره با گیتار پیشنهادمیکنم که اهنگ کم دارمت هم گوش کنید پشیمون نمیشید 🙂

Array ( )

عضویت در سایت